Brev:
Væske og bleer
8. august 2014
Alder:
10 mdr.
Væske og bleer
Kære Helen,
Tak for dine tidligere svar angående lillebrors forstoppelse. Han får movicol 1 brev dgl og der er nu rigtig godt styr på det, ingen forstoppelse nu og han trives rigtig godt! Gid han havde fået det noget før.
Vi er jo meget obs på at han skal drikke nok pga hans forstoppelse. Men han drikker meget lidt synes jeg. Indtil for 1 uge siden har jeg ammet ham inden middagsluren kl. 13.30 netop fordi at jeg ville sikre ham væske i løbet af dagen, men nu ammes han aften (19.30) og sen aften ml 22-23 og han har nu sovet igennem indtil halv syv siden jeg startede på det. Men han har ikke en eneste tung ble i løbet af døgnet - det er jeg lidt bekymret for. Men på den anden siden han trives fint, græder sjældent, er glad og spiser godt til sine måltider.
Idag prøvede jeg for første gang at lune den kolde mælk i mikroovnen lidt og der drak han for første gang mere end bare et par små slurke. For det er kun et par små slurke han tager til sine måltider. Han har en tomme tippy kop, men den leger han mere med end han drikker. Han har kunne suge af sugerør siden han var 8 mdr så vi overvejer måske at købe en dunk med inbygget sugerør?
Skal bleerne være tunge et antal gange om dagen, eller har det også noget med blestørrelse og mærke at gøre?
På forhånd tak ;-)